Calypso

6 april 2020 - Dieren, Nederland

Het vierde latinnummer. Na de Bossa Samba, Palu en de Merenque nu de Calypso. Met de basistekst: “Are you jammin’ so, are you feeling hot or what”. De Calypso en de Merenque waren een gouden combi. In die volgorde. Ze staan twee keer op Volume 3 van het Divaz hitarchief en gaan steeds naadloos in elkaar over. En de Calypso is het eerste nummer met een lengte van een singeltje: 3’34. Daar waren we nog niet aan toegekomen.

De eerste kant van Volume 3 is nog met Lies. Van november 1984 in Augustinus. De tweede kant is Lies vervangen door Chris, dan zitten we in maart 1985. En in de Witte Poort Kazerne. Met die derde deel in het Divaz hitarchief tekenen zich de nummers voor ons eerste optreden af. Op volgorde van binnenkomst:

-        Bossa Samba

-        Calypso

-        One summer’s night

-        The sweetest lie

-        Your name

Op Volume 4, ook nog van voor het eerste optreden, staan nog Such a nice a person en Epiloog. Met 16 nummers kun je optreden. Maar zover is het nog niet in november 1984 als we de Calypso ons eigen maken. We hebben er lol in. Luisterend vraag ik me af wie de campana speelt. Lies? Waarschijnlijk met een stoomcursus van Tonnie.